דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בסלולארי - מקרה מבחן Revol Perks 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 1863 פעמים ]

פרסום בסלולארי - מקרה מבחן Revol Perks

Revol Perks הוא שירות של מפעיל סלולארי קטן בארצות הברית בשם Revol Wireless שנותן קופונים ושירותי מידע חינם למשתמשים רשומים.
השירות עצמו הוא די פשוט - משתמש של Revol Wireless נרשם ע"י הורדת אפליקציה לטלפון והסכמה לתנאי שירות ומרגע זה ואילך הוא מקבל מספר פעמים ביום פרסומות בצורה של קופונים והודעות על הנחות, משחקי טריוויה ומידע על מזג האוויר. מה שמעניין בשירות הוא הדרך אותה עבר המפעיל הסלולארי (Revol Wireless) במהלך הניסוי (trial) של השירות והשינויים שביצע במודל העסקי לקראת השקת השירות בפורמט המוכר היום.
Revol Wireless הוא מפעיל סלולארי קטן ואנונימי יחסית עם (להערכתי) מספר מאות אלפי משתמשים אשר פועל במדינות Ohio, Pennsylvania, Indiana, Kentucky, Michigan, New York ומפעיל רשת CDMA עם מגוון של מכשירי Brew ותוכניות post-paid בלבד. Revol Wireless חבר לסטארט-אפ בשם Mobile Posse בתחילת 2007 לשם ניסוי בקונספט חדש של פרסום סלולארי. הקונספט דומה מאד לקונספט שמריץ Blyk באנגליה ועיקרו מתן הנחה חודשית למשתמש תמורת הסכמתו לקבלת פרסומות לטלפון הסלולארי שלו. הניסוי כלל כ - 5000 משתתפים (עפ"י ציטוטים של Revol Wireless) עם סף כניסה של חשבון חודשי של לפחות 37$. המשתתפים בניסוי קיבלו 10$ הנחה בחשבון החודשי (כל חודש) בתמורה לכך שהסכימו לקבל כ - 5 פרסומות ביום לטלפון הסלולארי שלהם. חלק מהפרסומות גם כללו קופונים ומידע על מבצעים והנחות.
את הניסוי ואת השירות עבור Revol Wireless מריץ Mobile Posse כמעט באופן עצמאי. Mobile Posse החתים מפרסמים עוד לפני שהניסוי התחיל, היה אחראי לפיתוח התוכנה על הטלפונים הרלוונטיים של Revol Wireless והריץ את האופרציה השוטפת של ניהול הפרסומות.
הניסוי נמשך כחצי שנה שבסיכומה החליט Revol Wireless לצאת לשירות חי - אבל במתכונת שונה מהניסוי. מסתבר, שלמרות המחמאות שהרעיפו על הניסוי בכירי Mobile Posse ו - Revol Wireless, הם לא הצליחו להצדיק מודל עסקי אשר מחלק נתח רווחים למשתמש הקצה בצורת תשלום חודשי קבוע, והשירות (Revol Perks) עלה לאוויר במתכונת אחרת ופחות אטרקטיבית עבור משתמשי הקצה. הרישום ל - Revol Perks כבר לא מזכה בהנחה חודשית, אלא בהטבות שנשלחות לטלפון כמו קופונים, הודעות על הנחות, מידע על מזג האוויר ומשחקי טריוויה. בקיצור, שירות תוכן חינם שנתמך בפרסומות. למרות שהמודל העסקי שהוביל את הניסוי לא הצליח ולמרות שההנחה החודשית למשתמשי הקצה כבר לא עומדת במרכזו, אין להסיק ש - Revol Perks במתכונתו החדשה לא יצליח. אולם Revol Wireless אינו מפרסם מספיק נתונים שיעידו על הצלחת השירות, כמו למשל כמות המשתמשים הרשומים והרלוונטיות של הקופונים והתוכן עבורם, וקשה להעריך האם השירות מצליח.
טקטיקת מתן הנחה חודשית למשתמשי הקצה תמורת צפייה בפרסומות אינה בלעדית ל - Revol Wireless. Virgin Mobile מציע למשתמשיו דקות שיחה חינם תמורת צפייה בפרסומות (Sugar Mama) ו - Blyk, אותו הזכרתי קודם, בנה את המודל העסקי שלו סביב מתן שירות חינם למשתמשיו תמורת הסכמתם לקבל פרסומות ב - SMS ו - MMS. Revol Wireless, לעומת זאת, הוא הראשון להודות שסכומי הכסף שזורמים מהמפרסמים פשוט אינם מספיקים כדי לממן שירותים למשתמשי קצה בכמות אטרקטיבית. Revol Wireless אמנם לא הצהיר זאת במפורש, אולם החלטתו לשנות את פורמט Revol Perks לשירות קופונים ותוכן חינם בעקבות הניסוי שערך עם Mobile Posse מעידה על כך.
Mobile Posse, אגב, גייס עוד 10M$ בתום תקופת הניסוי של Revol Perks והיציאה לשירות, זאת למרות שהמודל העסקי שלו השתנה גם כן בעקבות הפורמט החדש של השירות. Mobile Posse צריך להישען על הכנסות מפירעון של קופונים יותר מאשר על הכנסות מ - CPM שקיווה לקבל על פי הפורמט המקורי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב